Jaarverslag 2018 gepubliceerd

Pieter 17-09-2019

Ieder jaar zijn wij verplicht om verantwoording af te leggen wat wij hebben gedaan met het ons toevertrouwde geld. Ook zonder die verplichting laten wij graag zien wat wij doen voor de projecten in ontwikkelingslanden. Wij zijn dan ook trots dat we, ondanks onze bescheiden omvang, nog steeds trouw kunnen blijven aan onze missie. Ook het afgelopen jaar hebben we weer met een groot project kunnen starten. Door de geweldige bijdrage van deelnemers aan de run, bezoekers aan AIDition en de vele donaties die we mochten ontvangen. Heel hartelijk dank. Naast de bijdrage van particulieren hebben ook weer diverse bedrijven en vermogensfondsen bijgedragen aan de financiele realisatie van de projecten.

Wanneer we kijken naar het financiele gedeelte van het jaarverslag zijn wij trots dat we nog steeds kunnen zeggen dat we een minimaal bedrag besteden aan overhead. Helaas zullen we altijd kosten houden voor beheer en administratie, maar gelukkig is dit wederom tot een minimum beperkt. Datzelfde geldt voor onze wervingskosten. In deze post zitten de kosten die we maakten voor de acties waarmee we geld hebben opgehaald. Voorbeelden van kosten zijn bijv. de hardloopshirts die deelnemers aan de run kregen, chips voor de tijdsregistratie tijdens de run en bekers voor de uiteindelijke winnaars. Kortom, allemaal kosten die noodzakelijkerwijs gemaakt moeten worden om van de activiteiten een succes te maken (en die gedekt worden door sponsoren).

Vanuit het CBF is verplicht dat hetgeen we publiceren aan cijfers ook gecontroleerd wordt. Dit mag met een accountantsverklaring (maar dan stijgen onze kosten te veel) of met een externe kascommissie. Zoals jullie kunnen lezen in het jaarverslag hebben wij gekozen voor een kascommissie. Zij hebben de cijfers positief beoordeeld.

Met andere woorden, 2018 was een jaar om trots op te zijn. Voor wie het hele jaarverslag wil lezen, klik op deĀ link.